De'Longhi EN 520.W zwart, aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN 520.W zwart, aluminium op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wama4041 16-03-2014

Wij hebben dit toestel aangekocht tijdens een actie waarbij we gingen 50 € terugkrijgen.Op deze 50 € zijn we nu nog steeds aan het wachten.Herhaaldelijk telefoneren en na allerlei beloftes staat de 50 € nog steeds niet op onze rekening.Dit even ter informatie over de manier waarmee ze bij Nespresso omgaan met klanten.Het toestel zijn we verder wel tevreden en de koffie is lekker.Doch denken wij eraan om onze koffie bij Douwe Egberts te kopen alleen al maar om de manier waarop Nespresso zijn klanten behandelt.

Mr. Acapulco 17-03-2014

Dat jullie aan het wachten zijn op die 50 euro doet geen afbreuk aan het apparaat. Ook is het de vraag of deze rekeningen wel op tijd zijn doorgestuurd maar dan nog gaat dit soort acties altijd over meerdere schijven.
Bij cashback actief kan er soms gerust maanden overheen gaan voordat jij je geld terug gestort krijgt (afhankelijk van bedrijf)
Nespresso koffie koop je voor de smaak en niet omdat je door een afdeling (één van de vele) binnen Nestlé zijn werk misschien minder goed doet. Daarom snap ik je keuze voor DE daarom totaal niet omdat de smaak beleving van andere merken cups totaal afwijkt van Nestlé.

Vakpa 22-01-2013

Wij hebben het Silver model aangeschaft bij Harense Smid. Na contact met Nespresso clubpromo mocht ik mits opleg de eindejaarsreductie van 50 euro ruilen voor het welkomstpakket, bestaande uit 25 etuis (totaal 250 cups) en een gratis mooie ebbenhouten bewaar/presentatiebox. Een bijgeleverd foldertje beschrijft de smaak van de 16 Nespresso grand crus. Je dient je vooraf aan te melden waarna je bij levering een clubnummer wordt toegekend. Zoniet verkrijg je dit clubnummer bij je eerste koffiebestelling.
Met Nespresso koffiecups maak je koffie met een intens en diepgaand aroma. Een echte Espresso/Lungo is dan ook veel pittiger van smaak dan de koffie met schuimlaagje van Senseo omdat de koffie wordt geëxtraheerd via een stoomprocedé onder hoge druk (19 Bar).
Koffie in aluminium capsules blijft veel langer vers (1 jaar en langer) dan koffiepads, aangezien de koffie zuurstofvrij verpakt is. De prijs van deze capsules blijft vooralsnog hoog en het aantal verkoopkanalen zeer selectief. Klanten kunnen hun gebruikte capsules inleveren om ze beschikbaar te stellen voor recycling.
Voor Italiaans Nespresso zijn er ook alternatieven zoals de Caffè Vergnano 1882. Deze koffie is in België en in Nederland (AH) verkrijgbaar in de blends Arabica, Intenso, Cremoso, Lungo Intenso en Decaffeinato. De cupjes zijn van afbreekbaar kunststof en niet van alufolie.
De Lattissima is zeer snel op bedrijfstemperatuur. De temperatuur van de koffie blijft hoog wanneer je het kopje even voorverwarmt met bv. heet water. Wij gebruiken dubbelwandige borosilicaatglazen “flame model” zonder oor van Teapottery voor Espresso (8 cl), voor de Lungo en Cappuccino (20 cl) en Caffè latte (30 cl). Dit laatste glas past nog net onder de uitloop. 35 en 40 cl glazen raken bij standaardinstelling maar halfvol. Let bij aankoop van koppen/glazen op de hoogte en de inhoud.
Dubbelwandige glazen zijn ideaal omdat de hete koffie langer op temperatuur blijft terwijl de buitenwand enigszins koel blijft. Deze dunne, maar sterke glassoort kan tegen hoge temperaturen en dient niet voorverwarmd te worden. De verschillende lagen van een Latte ogen mooi in dit glas.
De respectievelijke hoeveelheden staan bij elk van de 4 keuzeknoppen op het toestel standaard ingesteld. 40 ml voor de Espresso, 110 ml voor de Lungo, enz.
Deze hoeveelheden kan je individueel aanpassen door de desbetreffende keuzeknop ingedrukt te houden tot de gewenste sterkte en/of dosering in je kop of glas. Voor de Cappuccino en Caffè latte doe je dit tweemaal achter elkaar (eerst doseer je de melk, daarna de koffie). Let op: een te hoge dosering geeft uiteindelijk een bakje slappe koffie. Een Lungo capsule bevat circa 7 gram koffie, een Nespresso capsule 5,5 gram. Met één Nespresso cup zet u één kopje koffie e.a. met één druk op de knop.
Het apparaat beschikt ook over een handige melkopschuimer. Een Caffè con latte staat of valt met een doeltreffende melkopschuimer. Bovendien is bijvoorbeeld de melk die je gebruikt voor je Cappuccino van invloed op de smaak ervan. Over het algemeen maak je met volle melk het beste melkschuim, omdat het vet in volle melk een steviger schuim geeft. Gebruik wel verse, gesteriliseerde (lang houdbare) melk. De opschuimer dien je nadien telkens te reinigen via een stoomdrukknop die je een aantal seconden moet ingedrukt inhouden waarbij je tegelijk het spoelwater even opvangt. Het afneembaar melkreservoir reinig je handmatig of in de bovenste lade van de vaatwasser.
Resterende melk in het reservoir kan je 1 tot 2 dagen bewaren in de koelkast. Nadien schuimt deze slechter op.
Het waterreservoir van 0,9 L is voldoende voor meerdere kopjes. Het water ververs je toch dagelijks.
Kortom een leuk, compact apparaatje dat op elk aanrecht staat en weinig plaats inneemt. Het heeft diverse mogelijkheden, is gemakkelijk te reinigen en geeft geen gedoe. Lees wel de bijgeleverde gebruiksaanwijzing aandachtig door.
Het oogt degelijk en hopelijk hebben we er – zoals met de Philips Senseo – jarenlang plezier van.